Höstsöndag

Idag har det varit en sådan där härlig höstdag. När vädret är soligt och luften är frisk men lite kylig. Älskar när det räcker att bara ha en varm tröja på sig.
 
Vi åkte hem till mamma och pappa och bytte däcken på bilen. Eller VI  kanske inte var så korrekt, Pontus bytte däcken och jag plockade höstlöv och lekte med Isor. Mamma och Pappa har nämligen varit hundvakter i helgen och det var sååå mysigt att ha en hund på gården igen. Även om jag inte bor där längre så kändes det så härligt. Jag tror fortfarande ibland när jag kommer dit att jag ska mötas av Gösta och Fia springandes i trädgården eller när jag kommer in i köket. Har inte ens efter ett år vant mig vid att de inte finns där längre. De senaste veckorna har jag dessutom drömt om de flera gånger, varför vet jag inte men har drömt att jag har passat de osv, och det har känts så verkligt då. Jag får lite dåligt samvete också för att jag inte har varit vid deras grav än. Det låter kanske löjligt men på något vis så får jag det. Jag får ta och gå dit någon dag så kanske det känns lite bättre sen.
 
I vilket fall som helst så var det väldigt mysigt att de passade gamle Isor. Han var med överallt och var så himla glad. Då blir jag också sugen på att skaffa hund, men vill vänta tills vi inte bor i en liten lägenhet. Kanske när vi har flyttat till hus, och har tid såklart. Jag ser verkligen fram tills när vi har hus, barn och hund. hahah så Svensson-liv men jag tycker verkligen det verkar som det ultimata livet. En helt vanlig vardag helt enkelt. 
 
Har städat köket och hallen men skippade faktiskt att rensa kläder. Har haft magont hela dagen. Trodde det skulle försvinna efter morgonen men har ständigt haft ont i magen heeela dagen. Såå jobbigt. Får inte direkt så mycket matlust när jag har ont i magen heller så då går jag ju och blir hungrig också så det blir ju som en ond cirkel, för när man blir hungrig känns ju det i magen också. Aja, hoppas det har försvunnit till imorgon i alla fall. 
 
Har varit ledig i tre dagar (!!) men det har gått så himla fort, känns som jag bara har varit ledig en dag. Jobbar kväll imorgon så jag har ändå hela förmiddagen ledig då också. 
Men de här tre dagarna har både Bosse och Lilly varit såå gosiga. Det är så mysigt när Bosse kommer tiiidigt  (för tidigt, oftast kl.5) och väcker oss för att han vill gosa. Och Pontus vilar ofta en stund på dagarna och då kommer Lilly och lägger sig under täcket bredvid och värmen en, så himla mysigt! 
 
Nu kollar jag på Spårlöst och jag är ju så himla blödig så nu sitter jag och grinar till tvn haha 
När det är slut tror jag att jag ska gå och lägga mig direkt faktiskt. 
Bye bye