Fixarsöndag

Idag har varit en riktig fixardag. På förmiddagen hjälpte vi Pontus syster och hennes pojkvän att bära och slänga möbler. Det gick bra fram tills att vi kom på att den återvinningscentralen som vi skulle till inte har öppet på söndagar....hahah
Men som tur var hittade vi en annan som t.om låg närmre! Så det var ändå tur i oturen. 
 
Sen åkte vi faktiskt och köpte lite hämtmat och åkte och åt det hemma hos Pontus mamma. 
De skulle nämligen iväg till deras morfar så det passade ju bra att vi åt där när vi ändå skulle ha plockat upp de på vägen ändå. 
 
När de åkte till Pontus morfar så passade jag på att städa hela lägenheten. Jag rensade och sorterade till och med i klädgarderoben. Vi har pratat så länge om att vi ska göra det men det är en sådan där grej som lätt skjuts upp, så det känns sååå skönt nu när det är gjort. 
 
Jag har precis duschat och kollat färdigt på spårlöst och jag är heelt slut efter denna dagen så nu tror jag faktiskt att jag ska gå och lägga mig. Imorgon jobbar jag igen och denna jobbveckan som kommer nu ser jag verkligen inte fram emot. Jag tycker om mitt jobb, det är inte det, det är bara det att jag har så långa dagar denna veckan. Jag är van att jobba lite kortare turer men denna veckan har jag ett monsterpass från 10-21.15 och till helgen jobbar jag långa pass också. Inte så långa som monsterpasset men ändå längre än vad jag är van vid. Men det går ändå ganska fort som tur är. 
 
Hoppas ni har haft en bra helg!