Fruktansvärda nätter och julgransidéer

I senaste inlägget skrev jag hur bra jag hade sovit och hur härligt det var. 
Men herregud så har det inte varit de två nätterna efter. 
 
Igår natt så mådde jag så fruuuktansvärt illa efter allt godis vi hade ätit i helgen så jag vaknade och nästan ville kräkas för jag hade så ont i magen och mådde illa. 
Jag tror ju jag kan äta hur mycket godis som helst men jag överskattar verkligen mig själv. Jag kan ju inte äta mer än typ 5 godisbitar innan jag mår illa, och jag åt mycket mer än det.... 
 
Och inatt vaknade jag gång efter gång efter gång. Först vaknade jag av att Bosse prasslade med något vid mina fötter. Jag såg bara att det var en plastförpackning av någon sort men tittade inte så noga utan jag plockade bara bort den och la mig och sov igen. Sen vaknade jag ännu en gång av ett ljud vid mina fötter. Men denna gången var det inte prasslande utan det var smaskande jag hörde. När jag tittar upp så ser jag att Bosse äter en ÖLKORV. Katten har alltså hittat en ölkorv som han plockat med upp i sängen och börjat äta på. Det var ju alltså den förpackningen som han hade lekt med tidigare på natten. Jag frågade Pontus om det för jag trodde att den låg i kylskåpet, men Pontus hade tydligen glömt ställa in den så den låg på bordet. Bosse var ju överlycklig (såklart) över att han hade hittat en ölkorv mitt i natten haha 
 
Sen vaknade jag ännu en gång av att Pontus sätter sig plötsligt upp och ropar "Linny du måste tända lampan, jag har fått näsblod!"
Vid det tillfället kände jag mest att "jaha, där var den natten gången" hahha
 
Jag har jobbat på dagen idag och när jag hade slutat så kom Pontus och hämtade mig och vi åkte in till Borås för att leta julklappar. Nu är näästan alla julklappar kirrade, bara två eller tre stycken kvar. 
Jag passade på att köpa ett par nya jobbskor också, det var verkligen behövligt. 
Jag köpte ett par nya för några månader sedan men jag hade tagit hem dem under min semester och när Pontus städade en dag så hade han på något sätt råkat slänga dem.... 
 
Jag gick in en snabbis på Lagerhaus och herreguuuud vad jag älskar den butiken. Älskar allt, allt, allt där inne! Dessutom hade de fått in julsaker och jag blev sååå sugen på att julpynta!! 
 
Vill ha ett helt hus att pynta i. Tänk att dekorera varje rum med olika sorters inredning. Åååh vad mysigt! 
 
Jag har egentligen lovat Pontus att vi inte ska ha någon gran i år, eftersom katterna har vält våra granar och förstört julgranskulor vartenda år hittills. Tyvärr tror jag det kommer bli likadant i år igen.... 
Men jag tror att jag kaanske har lyckats få honom att tycka att vi i alla fall ska ha plastgranen. Egentligen vill jag ju ha riktigt gran, men det får väl vänta tills katterna lugnar ner sig eller tills vi skaffar hus eller något. Men jag såg en ganska mysig idé på pinterest som jag tänkte att man kanske skulle kunna prova! Om jag skippar julgranskulor och bara tar pynt som ej kan gå sönder så kanske jag kan övertala Pontus. Jag tyckte det såg så sött ut med torkade apelsinskivor hängandes i granen. Vad tycker ni? 
 
 
(bilder från pinterest)
Mamsen

Men stackare😭 Fast kul för Bosse😂😂 Har ett tips, köp bara pyttelite godis så finns det inte så mkt att äta upp😃 Ja men det är superfint att pynta julgranen med annat än kulor!!! Frågan är bara om de käkar upp apelsinskivorna😬 Testa innan om de tucker om det😆 Man kan ju pynta med foton och pappersänglar och gud vet allt. Supermysigt med nåt tema typ😍

Svar: jaa jag tänker det! kottar och sådant också ju! och polkagrisstänger! Massa finns ju!
Linnea Johnson

Mamsen

Jaaaaa precis!!! Skit i kulor!!! Kommer bli superfint ändå😍

Mamsen

Vi kan plocka kottar nån dag. Så kan du köpa sprayburksfärg och spraya dem silver eller vad du nu vill🙌🏼

Svar: Jaaa!!
Linnea Johnson

Mamsen

Ella är nog gärna med o plockar kottar😅😅