Lediga dagar, sol och kaffe i sängen (literally)

Skulle egentligen ha jobbat igår, men eftersom jag ställde upp och jobbade heldag i onsdags (7-21.15) så fick jag ledigt igår istället. Sååå skönt. Så jag tog det bara lugnt, åkte hem till Pontus och vi satt ute i solen på den gemensamma balkongen vid hans lägenhet och åt. 
 
Idag dock så började jag dagen med att hälla ut kaffe i hela sängen... 
Tänkte göra frukost på sängen till Pontus eftersom han kände sig sjuk. Planerade att servera en fin frukost men istället råkade jag välta brickan och det blev kaffe över hela sängen... Så vi fick minsann gå ner och tvätta istället för att äta frukost.
Sedan så gick vi upp till byn för jag skulle köpa en ny almanacka, hittade ingen tyvärr så vi gick och åt sushi istället. Sååå gott! Dessutom var det uteservering idag och eftersom vädret var så skönt så var det perfa. Vad vi hade missat dock var att det var bakluckeloppis i Kinna, så det kryllade av folk. Men vi lyckades få platser i solen ändå. När vi kom hem så bakade jag faktiskt kakor för att gottgöra för att jag hade spillt kaffe i sängen, och jag gillar att skämma bort Pontus, speciellt när han är sjuk. Tyvärr så brändes de lite, men de var helt okej ändå. Det sa Pontus i alla fall, så vi får väl lita på det. 
 
Vad har jag gjort annars denna veckan då? 
I måndags så träffade jag Linnea och vi gick på en promenad i skogen och gick sedan och fikade. Vädret var perfekt då också så det var jätteskönt och dessutom jättetrevligt att träffa Linnea igen. Det blir ju inte så ofta nu för tiden. Hon har ju trots allt varit utomlands i ett halvår.
 
Imorgon är övningskörning egentligen den enda planen jag har. Ska förska rita lite, och få färdigt några beställningar. Nu när det är så fint väder så kan man ju sitta ute. Vi får se hur det blir helt enkelt.
Hoppas ni får en trevlig helg i alla fall!