Art supplies

Jag bloggar mycket om vad jag har ritat under den senaste tiden, så idag tänkte jag faktiskt dela med mig av vad det är för material som jag faktiskt använder. I alla fall lite av det. 
Jag börjar med några block. Det här är skissblock från bnt scandinavia. Just de här är i A6 format, 110g men har även A5 och A4. Gillar dock A6-storleken och använder den mest faktiskt. Både för små kladdskisser men även för färdiga bilder. 
De här skissblocken är också från bnt scandinavia men skillnaden är att dessa är 135g. Dessa har jag i A5 och A6. Jag har däremot märkt att dessa är smalare än de första fast det ska vara samma storlek, vilket jag tycker är ganska konstigt. Om jag ska jämföra så föredrar jag de svarta på bilden över. 
Detta blocket är ett markerblock från canson i A4-storlek. Det är detta pappret som jag använder till mina promarkers. Har ett annat block till dem också, från Letraset men jag föredrar detta. Tycker det är mycket bättre kvalité faktiskt. 
För lite större bilder så använder jag detta blocket. (har egentligen bara använt det en gång men det kommer väl till användning fler gånger) Det är från Artcreation i storlek A3. 
 
Jag har många fler skissböcker som jag har använt upp eller som jag bara inte föredrar framför dessa. Men dessa är dem jag använder mest i alla fall. Sen har jag ju även olika för bl.a. akvarell, men det är inget jag direkt använder så mycket längre, därför tog jag inte med det nu. Kan ta det i ett annat inlägg någon gång kanske. 
Över till pennor! När det gäller skisspennor är jag helt ärligt inte så noga med vad det är, jag har massa blandade. Så länge det är lätt att sudda bort och blanda ut så funkar det bra för mig. 
Något jag däremot använder väldigt ofta är mina Staedtler pigment liners, i flera olika storlekar. Det här är nog den sortens pennor som jag använder mest faktiskt. 
Har dock under den senaste tiden fastnat mycket för uni pin fine liner (den i mitten). Tycker den funkar bra att använda med promarkers och den kletas inte ut så lätt. 
Den övre är en calligraphy pen från Artline ErgoLine som jag brukar använda när jag ska göra bredare linjer. 
Och sist men absolut inte minst eftersom jag använder den i nästan varje bild jag gör. En vit pigment ink uni-ballpenna från Signo som jag brukar använda till att highlighta mina bilder. Älskar verkligen den här. 
Något annat som jag använder väldigt mycket är mina promarkers. Köpte ju för ett tag sedan ett helt nytt set med flera olika hudtoner som jag försöker lära mig att blanda ihop. ÄLSKAR promarkers, hur har jag ens kunnat rita bilder utan promarkers innan?? 
Detta är ett set från Staedtler med 20 färgade fineliners som jag har lite blandade känslor över. Missförstå mig inte, tycker om de och använder de ofta, men jag tycker att färgerna är ganska svåra att jobba med och det är lätt att ta en färg som inte alls passar till det man ska måla eftersom färgerna på locken inte alls är lika färgerna som faktiskt är. 
Nu till de sista pennorna. Helt vanliga färgpennor. Det är lite blandat, allt ifrån prismalo och stabilo till staedtler och faber-castell. Jag brukar använda de över promarkers och det funkar perfekt. 
Stompf-pennor. Herregud hur hade jag någonsin klarat av att leva utan mina stompfs. Om jag ska blanda ut blyerts så är stompf ett måste för mig. 
 
Några andra material som jag använder är: 
♦ Suddigummi. Använder egentligen inte något speciellt. Tar oftast det som ligger närmast.
♦ En helt vanlig passare för att rita cirklar, vilket faktiskt har förekommit väldigt mycket i mina senaste bilder. 
♦ Linjaler i alla möjliga storlekar och former. 
 
I detta inlägget har jag bara tagit upp saker som jag använder mig av väldigt flitigt, därför har jag inte tagit med olika penslar, pannåer, akvareller, oljor och akryl etc. Har otroligt mycket målartillbehör också, men eftersom jag inte använder mig så mycket av det för tillfället så tog jag inte upp det nu. Jag tar gärna upp det i ett annat inlägg om det önskas men just nu så är jag mer för det här med papper och penna och inte pensel och pannå.   
 
Hoppas ni gillade inlägget och har ni andra bra tips på olika block eller pennor etc så får ni gärna kontakta mig för jag älskar att hitta nya saker att prova!