Ledighet och relaxkväll

Idag är andra dagen av tre som jag är ledig. Sååå skönt. Brukar inte vara ledig mer än 1 dag innan jag börjar jobba igen. Men nu har jag tre dagar ledigt innan jag jobbar femte helgen i rad. Sen är jag ledig två helger. Ska bli så skönt. Eftersom jag har fått vikariat nu så har jag ju ett bestämt schema och det känns mycket bättre än att behöva tänka att man måste ta så många tider som möjligt för tänk om man inte får några tider alls en vecka. 
 
Idag på min lediga dag så har faktiskt Pontus sin första jobbdag. Jag och Alva gick faktiskt dit innan dock och åt lite (läs mycket). Det var längesedan vi umgicks bara vi två. Så det var trevligt. Vi diskuterade även tatueringar, inför när hon fyller 18 nästa år. Vi vill skaffa syskontatueringar så vi pratade lite om det. Mys! Sen fick jag skjuts tillbaka till Pontus av mamma som även hade med sig lite paket som har kommit till mig. Ett från cocopanda.se och ett från H&M. Jag hade beställt lite nya bhar och från cocopanda hade jag beställt en färgbomb. Eftersom jag färgade håret rött igen för ett tag sedan men använde en hårfärg som jag inte brukar som inte alls var bra (färgen har i princip försvunnit redan) så tänkte jag testa en färgbomb. Så det håller sig rödare lite längre. 
Nu har jag testat och så får vi se om det fäster sig på mitt hår annars så färgar jag det igen och börjar använda färgbomben då istället så färgen håller längre.
Eftersom jag hade fått hem det paketet så tänkte jag att jag skulle passa på och ha en liten relaxkväll när jag är ensam hemma hos Pontus. Så jag började faktiskt med ett 20min yogapass och sedan gick jag in och duschade och provade färgbomben. Håret har inte torkat än, så kan inte säga om det funkade, men vi får se. 
Jag gjorde även ansiktsmask eftersom jag det senaste har varit så otroligt torr i ansiktet. Jag har verkligen varit some ett sandpapper. Tror det beror på kylan faktiskt. Så nu är mitt ansiktet helt galet lent och mjukt, som en bebisrumpa i princip. 
 
Sen insåg jag också att jag hade lite vin kvar, så jag tog faktiskt ett halvt glas vin och satte mig och bloggade och nu tänkte kolla lite på Orange Is The New Black och bara ta det lugnt. Har verkligen blivit helt besatt av den serien det senaste. En perfekt dag helt enkelt. Precis som en ledig dag ska vara i mitt tycke. Sedan ser jag väldigt fram emot att få höra hur Pontus dag har varit när han kommer hem.  
Nu ska jag återgå till serien, ha det gött!