DeadPool

Sist jag skrev så var jag ju så himla nöjd över att jag hade tre dagar ledigt. Ni tror inte jag hade turen att gå och bli sjuk då? Jo, det är klart att jag blev. Så jag låg och var sjuk i flera dagar och sen återgick jag till jobbet. Nu har jag varit ledig i helgen i alla fall, och varit frisk. Såå skönt.
 
Igår så åkte jag faktiskt hem till Daphne och kollade på melodifestivalen. Resultatet kan man ju diskutera, vi alla tycker ju olika, men jag hejade i alla fall på Oscar Sia. Jag är ju inte så insatt i melodifestivalen egentligen men det var en trevlig kväll i alla fall. 
 
Idag så åkte jag och Pontus faktiskt in till Borås och gick på bio. Först åkte vi och åt på Max eftersom de har fått in flera nya vegoburgare. Så vi testade några av dem. Halloumiburgaren var såå god, och Crispy Mexican (bönburgaren) var också jättegod. BBQ-sandwich blev vi båda två lite besvikna på faktiskt. Det är så många som verkligen har hypeat över den så vi hade väl lite för höga förväntningar. Men den var ok i alla fall.
Sen åkte vi till bion och kollade på Deadpool. Den var faktiskt riktigt rolig. Jag hade hört att den var rolig men visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig eftersom jag faktiskt inte ens hade sett trailern. Det känns så typiskt mig, åka på bio utan att ha sett trailern. Det har faktiskt hänt flera gånger. Filmen var bra i alla fall, trots att jag köpte med smörkrydda till mina popcorn och de smakade jätteäckligt :/ 
Förövrigt så hann Pontus äta upp en stor popcorn under samma tid som jag han äta min, och jag hade köpt en liten. Ni ser ju skillnaden. 
Nu är vi hemma i alla fall och jag har precis duschat och nu ska vi gå och lägga oss för imorgon börjar en till jobbvecka. 
Men för att avsluta detta inlägget tänkte jag bjuda på några bilder som jag tog förra veckan när jag kände mig lite bättre under en av dagarna som jag var sjuk. Vi har ju fått några lamm nu och jag var ju tvungen att ta kort på de för de är ju så oerhört söta, och dessutom var det jättefint väder ut med snö och sol.