Long time no see

Såhär lång tid har jag nog faktiskt aldrig varit inaktiv på bloggen. 
Nu är i alla fall alla papper inför flytten klara och vi flyttar om 13 dagar. Nu gäller det bara att få allt nerpackat innan så det är klart. 
 
Vad har jag hittat på annars då? Förutom att förbereda flytten, jobbat såklart.
Men annars så fyllde Pontus år för ett tag sedan och jag ställde mig och bakade tårta. Jättelätt tänkte jag, men herregud vad jag hade fel. Tårtan i sig var jätteenkel att göra (receptet kommer i nästa inlägg) men allt som kunde gå fel gick fel. 
 
Jag hade gjort tårtbottnarna dagen innan hemma hos mig och bestämde att jag skulle göra fyllningen och frostingen hemma hos Pontus. Han var och jobbade så jag tänkte göra den innan han kom hem, men det första jag inser är att jag har glömt alla ingredienserna hemma....
Men mamma var jättesnäll och åkte en extra runda för att lämna ingredienserna. När jag äntligen kom igång så tappade jag hälften av fyllningen på golvet och insåg att jag inte hade något florsocker. 
Eftersom det inte var lång tid kvar tills Pontus skulle komma så hade jag inte heller tid att gå och köpa det. Jag struntade faktiskt i florsocker i fyllningen men i frostingen kändes det ändå som det behövdes. Så självklart googlade jag. Google är räddningen i det mesta och tydligen kan man mixa strösocker och majsstärkelse (kommer inte ihåg exakta mått) som substitut. Och det funkade riktigt bra faktiskt. 
 
Tårtan blev klar tillslut och blev faktiskt ganska bra. 
 
Idag ska vi väl bara packa och sedan ska jag jobba ikväll. Det blir nog så resten av veckan också i princip. 
 
Hoppas ni har det bra i alla fall och hoppas ni har haft/får en bra semester! Eller om ni är som jag och valde att inte ha någon semester (hur dum är jag?) så hoppas jag att ni har en bra sommar i alla fall!