Chokladkakor med Nonstop

Idag bakade jag chokladkakor med nonstop så jag tänkte att jag skulle passa på att dela med mig av receptet eftersom de blev både goda och fina. Det blev ca 50st, och passade precis i två glasburkar. Perfekt!
 
Ingredienser:
400g Smör 
5 dl socker
9 dl vetemjöl 
2 msk vaniljsocker
8 msk kakao
1 tsk bakpulver
6 msk kallt vatten 
ca 200g nonstop
 
Gör så här:
1. Värm smöret och häll i sockret, rör sedan om. 
2. Häll i kakao, vaniljsocker och bakpulver.
3. Tillsätt vetemjölet och till sist det kalla vattnet. 
4. Knåda till en smidig kakdeg och forma små runda bullar och lägg ut på en plåt.
5. Tryck till med med handen för att få en rund kaka och tryck ner 3-4 nonstop i varje kaka. 
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 12-14min. Om du använder varmluft ska ugnen vara satt på 175 grader, men om du inte använder varmluft ska den vara satt på 200 grader.

kakor - nonstop - recept
Mamsen

Lika goda som dina bilder är fina!!!