Star Wars och julförberedelser

Hej! 
Jag hoppas ni har gillat mina årsinlägg hittills. Jag har i alla fall gillat att gå tillbaka och kolla hur året har varit. Men idag blir det inget årsinlägg, tänkte bara berätta lite vad jag har hittat på de senaste dagarna.
 
 I torsdags så var vi och kollade på nya Star Wars-filmen. Jag kan faktiskt vara helt ärlig och säga att jag inte ens har sett alla de tidigare filmerna, och de jag har sett har jag inte varit ett så stort fan av. Men jag tyckte faktiskt att den nya var ganska bra, och även fast jag inte hade sett så mycket av de andra så kunde jag hänga med och förstå allt, och det tycker jag är bra. 
 
I fredags så tog jag in min lilla gran också. För i år bestämde jag mig för att ha en egen liten gran inne på mitt rum. Så jag och mamma gick ut och sågade ner en liten. Man kan tro att jag gick ut i skogen och valde den fulaste granen som fanns där. Men tro det eller ej så tog jag faktiskt den finaste som fanns i en lagom storlek. Dum som jag är så tog jag ingen bild på hela granen (för jag hade fel objektiv på kameran så kunde inte zooma ut tillräckligt så jag fick inte med hela på bild) men jag snor en bild från mammas instagram, så ni kan skåda min lilla gran. 
Ni ser ju hur skev den är. Årets finaste, fulaste gran skulle man kunna säga. Dessutom har den världens längsta topp, så jag kallar den för E.T för jag tycker den är lite lik E.Ts finger på något vis. Unik är den i alla fall.
Jag satsade mest på silvriga, vita, röda och glittriga pynt i granen. Självklart skulle glittriga vara med.
 
Igår började vi dessutom att göra lite julgodis, men jag blev inringd från jobbet så jag får göra de andra jag har planerat att göra någon annan dag. 
Här är i alla fall en bild på en sort som mamma gjorde, mintkyssar. 
 
Nu är alla julklappar inköpta, och de flesta är inslagna och katterna undrar väl mest vad vi håller på med när vi grejar med alla julförberedelser hemma.