Min sång

Detta kommer väl troligtvis bli ett ganska ovanligt blogginlägg... 
Det handlar om någonting jag egentligen inte riktigt pratar om med folk. Min sång.
Obviously (eller jag antar i alla fall) att ni vet att jag sjunger. Eller jaa, sjöng får man väl säga nu.... Du förstår inte? Let me explain. 
 
 
Det här är jag i Mars. Jag flummade järnet och sjöng hela tiden och verkligen njöt av det. Jag skrattade åt mina misstag och sången var verkligen glädje för mig.
 
Nu, 10 månader senare finns inte den delen av mig kvar längre. Jag klarar inte längre av att misslyckas, jag är rent utav rädd för att misslyckas. Att det som gjorde mig lyckligast i hela världen och som var det roligaste någonsing har förvandlats till något jag inte alls njuter av längre, något jag fasar för. Något som måste presteras istället för att njutas av är en pina. Detta har alltså resulterat till att jag inte sjunger längre. Jag är inte tillräckligt bra för mig själv. (det är en extremt dum tanke som jag försöker att förbättra)
Jag sjunger endast med i radion eller om jag lyssnar på musik för då är det inte jag som hörs. Då är det den inspelade musikern. Annars sjunger jag aldrig längre, och har inte gjort på en månad (?) ungefär. det har trappats ner men för ca 1 månad sedan så slutade jag sjunga totalt. 
 
Vart vill jag komma med det här? Jag fick nämligen världens bästa julklapp av världens bästa pojkvän. KTVA Volume 1. Eller lite simplare: en kurs med videor + text gjord av denne man: 
 
Är jag nöjd? Joo en aning med tanke på att jag kände mig tårögd för då insåg jag att han faktiskt ville hjälpa mig.
 
Jag har alltså kommit fram till att jag ska kämpa emot det och bli bättre och bättre. Vem är då mitt bästa stöd? Pontus, det insåg jag idag när vi satt och diskuterade det. Eller aa, vi hade tänkt göra lite övningar men jag klarade inte av det... När han satt och pratade med mig då insåg jag hur mycket han faktiskt vill hjälpa mig och det kändes så fruktansvärt bra för han accepterar att jag tycker det är jobbigt och att det är svårt för mig och jag måste ta det i min egna takt. Och det kändes superbra! (nämnde jag att jag älskar dig Pontus?) 
 
I vilket fall! Nytt projekt påbörjas alltså nu! vad har jag för mål? 
- Stärka självförtroendet först och främst. 
- Bli bättre på mitt huvudinstrument, vilket det faktiskt är. 
- Få tillbaka lyckan och glädjen inom musiken och ta bort pressen på att jag måste prestera. 
 
Hur? 
- Öva och kämpa med kursen (obviously) i min egna takt. 
- Erkänna för mig själv att det är okej att misslyckas och att det inte är en big deal. 
- Lägga upp videor när jag sjunger, både där jag är nöjd och inte nöjd för att se att det är okej att misslyckas och även visa andra att det är okej att inte misslyckas. 
- Jag ska försöka (vi får se om det blir så det är inte säkert) blogga om min väg att stärka mig själv som person och sångare. Skriva vad jag har gjort bra, och vad jag kan förbättra genom tiden som går. 
 
Hur lång tid kommer detta ta?
Jag ser inte detta som ett nyårslöfte. Definitivt inte. Jag vill inte behöva ha ett speciellt datum då mitt mål ska vara uppfyllt, jag vill göra det i min egen takt. Och jag struntar i om det tar en vecka, 8 månader eller ett år. Det får ta den tid det tar och jag ska kämpa så gott jag kan även fast det kommer bli jobbigt. 
 
Det är ju extra svårt att inte se någon glädje i musiken längre när man går en musiklinje liksom.... Det är nog det som är svårast tror jag... Men detta ska nog gå bra tror jag! 
 

Den här låten, Älska mig av Ainbusk Singers, är från när jag i somras sjöng på min fasters bröllop. Jag är inte nöjd själv då jag tycker att jag misslyckades ganska grovt vissa delar. Fel toner hit, fel toner dit. Sjunger fel saker på fel ställen. Jag tycker helt enkelt personligen att jag misslyckades. Så detta blir en del av mitt projekt. Att visa upp för andra när jag misslyckas. Det låter kanske konstigt, men det är en av mina metoder i alla fall. Att våga erkänna att det är okej att misslyckas.

Det här är ett väldigt stort steg för mig faktiskt och jag är inte alls taggad på att folk ska titta på den över huvudtaget då inte jag kan göra det själv liksom. SÅ DÄRFÖR! Ska jag även lägga upp något som jag faktiskt ÄR nöjd över och inte bara ta fram det negativa.  

Jag är faktiskt ganska nöjd med den där. 

Har dock bråttom nu så jag måste gå! Men det blev ju ett ganska beskrivande inlägg vad som står framför mig nu i alla fall! Om det är något jag har glömt så lägger jag väl till det senare!

PUSSHEJ <3