KLASSRESA PÅ ÄSTAD BONDGÅRD!

hejhej allihopa. igår åkte vi på klassresa.  vi åkte till Ästad bondgård. vi hade jättekul. men jag kan ju berätta lite noggrannare. om det går har nyss vaknat, är astrött. okej först: mamma, jag o alva åkte till skolan för alla skulle mötas där. men när vi kom fram så visade de sej att hon inte behövde köra. så jag åkte med Emelie istället. vi hade jättekul. det vi gjorde i bilen var tillexempel: lyssna på Avril Lavigne, räkna bilar, räkna silor (eller vad det heter när det är många) och skrattade. när vi väl var framme sprang vi rätt ut ur bilen och skrek. vi var dom första som kom fram. när Pernilla hade checkat in oss kunde vi välja armétält. killar för sej och tjejer för sej.  när vi höll på att packa upp våra grejer så blev det kaos. killarna hade det perfekt i sitt tält. dom hade inte lika mkt saker som vi. tillslut hade alla en någorlunda bra plats.  så kastade vi in alla väskorna i mitten på tältet. det såg inte klokt ut. men jaja...iallafall så var killarnas tält helt perfekt. dom hade jättestor plats.     sen skulle vi äta kvällsmat vi fick pasta bolognese.  sen höll vi på att prata lite o till slut var det disco. när vi var därinne så kom det en annan klass in där.  en kille från den klassen tyckte att han var jätterolig när han inte var det. han  sa typ: Nu dansar vi breakdance.  me nhan kunde ju inte dansa breakdance. det var jättefult. men iallafall. tillslut var vi tvungna att gå o lägga oss.  men ingen var trött så det var ju svårt. när vi tillslut låg i tältet låg vi ju o babblade jättemkt. men då blev Sandra o Julia jättearga och sa att vi skulle sova typ. men ingen var ju trött. så då låg jag o lyssnade på när dom bråkade. sen när dom hade slutat att bråka så tror jag att jag somnade för jag vaknade av att Simon var inne i vårat tält o pratade med alla.  då var klockan typ runt två. efter det kunde jag inte sova nånting. så vi gick ut o satte oss o pratade. men när vi haade suttit där en stund o bytit platser ganska många ggr så kom det ut en sur tant från en stuga o sa: var är dom som tar hand om er?     Vet inte. sa vi då.  håll klaffen nu o gå in i era tält annars går jag o säger till ägaren. sa hon sen. vi gick direkt in till tälten. men det var ju ingen som kunde sova endå. så jag, Tommy, Olof o Linnea Sjögren låg o pratade hela natten sen. vi hade jättekul. sen bev ju klockan runt fem o då ville vi väcka alla. men det skulle vara taskigt mot dom så vi gjorde inte det. men när nästan alla hade vaknat runt kvart över sex-tiden (tror jag det va) så var alla jättehungriga. o tillslut blev det frukost. vi gick till matsalen o åt. jag åt: flingor o youghurt, macka med nån korv på och så drack jag ett glas apelsinjuice.  men när alla var klara hade Jonathan Nilsson nästan precis vaknat. efter det så var det grenarna.  dom var jättekul. orkar inte skriva vad det var för grenar men ni kan ju fråga mej nån gång. tillslut fick vi veta att vi kom trea av fyra. sen köpte vi glass o åkte hem. jag åkte med Emelie hem. dom som åkte med Emelie var: Jag, Linnea Sjögren och Olof.  efter en stun så blev jag o Linnea jättetrötta så vi somnade. efter typ en halvtimma så väckte Olof oss för då var vi nästan hemma. Först körde vi hem Olof o sen mej. när jag kom hem la jag mej direkt i soffan och somnade.  då sov jag i tre timmar. men nu måste jag gå för jag är jättetrött.  kram på alla!! <3