Städ och Harry Potter

Hallå!
Jag har precis städat lägenheten. Eller jaa, nästan hela i alla fall. Jag städade faktiskt inte sovrummet, det får bli en annan dag. Tänkte jag skulle storstäda och skura golv osv idag men alltså jag orkar inteeeee. Jag gick upp 6.40 idag, på min LEDIGA dag! Men jag vaknade så jag tänkte att jag lika gärna kunde gå upp. Pontus var redan uppe för han skulle till jobbet. 
Lilly har fått sova i köket inatt eftersom hon och Bosse ej får vara tillsammans nu eftersom hon är nyopererad. Hon får ju varken leka eller tvätta sig och Bosse tvättar ju henne varje dag så vi får hålla isär dem tills såret har läkt.
 
Hon har skrapat på dörren flera gånger inatt och vill inte vara där ensam, vilket jag förstår, stackarn hahha 
Så när jag vaknade satte jag mig med henne på golvet i köket och hon blev så glad över att få sällskap. Efter att jag hade ätit frukost satte jag igång och städade. 
Jag gillar egentligen inte att städa men mitt bästa tips när man ska städa är: 
PODCAST! 
Älskar att lyssna på podcasts när man städar. Jag är ju alldeles för intresserad av mordhistorier så jag lyssnar gärna på Mordpodden, P3 dokumentär eller svenska mordhistorier. Sen är jag ju som jag är så efteråt när jag har lyssnat på ett fall så blir jag så nervös över att det ska hända mig haha 
 
Men jag avslutade städningen lite lättare och lyssnade på ljudbok istället. Lyssnar just nu på Harry Potter och de vises sten. Jag skäms över det men jag har ALDRIG läst Harry Potter böckerna.... Jag har sett filmerna men ej läst böckerna. Men för ett tag sedan så laddade jag ner Nextory och har lyssnat på flera bra böcker och nu tänkte jag att jag ska lyssna på Harry Potter-serien. 
 
Snart kommer min lillasyster hit! Det ska bli mysigt! Just nu sitter jag och tittar på Unga mammor och fixar med min nya almanacka inför 2019. Jag håller på med Bullet Journaling, alltså kortfattat: Jag gör en egen almanacka från en prickad skrivbok. Jag gör månadsuppslag och veckouppslag osv. I princip funkar det så i alla fall, jag kan göra ett inlägg om det någon gång. 
 
Ha en härlig dag!