Kakeldekor och muster

ÄNTLIGEN är min jobbhelg över. Det känns som det har varit den längsta jobbhelgen någonsin. Så himla skönt att få vara ledig nu. En dag... går nämligen på nästa pass på tisdag igen. Så jag hinner ju inte direkt vila upp mig. Menmen, det går ändå. Nästan direkt efter att jag kom hem från jobbet idag så åkte vi hem till min syster för att fira Lucas, min systerson. Han har nämligen fyllt 10 nyligen. Herregud vad tiden går fort. Tänk att han och hans ett år äldre bror redan går i mellanstadiet. Det känns som att jag nyss gick i mellanstadiet ju haha 
 
Jag hade delad tur igår, vilket innebär att man jobbar först 6.45-11.45 och är sedan ledig ett par timmar och jobbar kvällen kl.16.15-21.15 också. Så himla tråkig tur, men eftersom man bara jobbar 5h varje pass så går det ändå ganska fort. 
I vilket fall som helst så skulle Pontus hämta mig på jobbet vid 11.45. Precis innan han hämtade mig så hade han varit i en butik i Älekulla (sorry för fördomen men finns det butiker där??) och hämtat ett bord till sin mamma. Han kom även hem med tre olika flaskor med bl.a. must och cider. 
Så nu under kvällen tänkte jag bara sitta i soffan (ja det är var majoriteten av min lediga tid tillbringas) och dricka någon av dessa drycker och äta brie och salami-smörgås. ÄLSKAR salami och brieost. Finns det någon bättre kombo? 
Hatar verkligen vårt kökskakel. Det hade varit en sak om det bara var vitt, men det är en grön rand runt kanterna? Och typ gråbrun fog?? usch vad fult. Längtar tills vi köper hus och vi kan göra vårt kök så som vi vill ha det. Har funderat på att köpa kakeldekor men det känns ju väldigt pilligt. Jag gillar ju visserligen att pyssla och pilla med smågrejer men det känns som jag kommer tappa tålamodet ganska fort för det är ju en del plattor att sätta dekor på.  
 
Diskuterar med Pontus just nu vad han ska laga för mat till kvällsmat. Jag är verkligen inte kvällsmatsmänniska. Eller alltså jag gillar kvällsmat om det är typ smörgås eller frukt eller liknande, men Pontus vill gärna ha lagad mat. 
 
Nu ska jag bara slöa resten av kvällen. Hoppas ni har haft en bra helg! 
Mamsen

Måste ju inte ha dekor på alla plattor!! Men tänk på att du kanske måste ta bort det om ni flyttar🤪

Svar: Jaa men det ska tydligen gå ganska enkelt att ta bort!
Linnea Johnson