Hur kan man ta sig rätten till att våldta?

Såg en nyhetsartikel igår om en två veckor gammal bebis som vårdas akut efter sexuella övergrepp. För mig är det sååå sjukt och kan inte förstå alls hur man ens kan överväga att göra något sådant. 
För mig är det ett så sjukt beteende, att kunna göra så mot en annan människa, att våldta någon annan, att anse sig ha rätten till någon annans kropp. Att ta sig rätten att skada någon annan både fysiskt och psykiskt.  Förstår ni hur liten en två veckors-bebis är? Förstår ni hur stora skadorna blir? Skadorna kan bli stora på en fullt utvecklad och fullvuxen människa och tänk då hur skadorna blir på ett barn som inte ens är så utvecklad att kunna balansera upp sitt eget huvud. 
 
Jag blir så arg och ledsen och upprörd. Hur kan man göra något sådant här? 
Blir så arg på människor som tar sig rätten till någon annans kropp. Hatar det verkligen och kan bli så vansinnig av sådant. Jag läser alldeles för ofta om våldtäkter, hot, mord och annat våld i nyhetsartiklar. Men när jag läste om denna bebisen blev jag verkligen otroligt ledsen. Jag fick som en klump i magen och så många tankar kom upp på en och samma gång. Är detta en familjemedlem till barnet? Är det en läkare? Eller en förälders kompis? Hur tar sig familjen vidare efter en sådan här sak? Vad kommer barnet få för men? Hur stora är skadorna? Varför? 
 
Varför? 
 
Varför? 
 
VARFÖR??
 
Jag är en människa som verkligen vill försöka förstå andra människor och deras handlingar och värderingar. Jag försöker att förstå varför människor handlar som de gör och vill tro att alla innerst inne är bra människor. Men jag kan inte för mitt liv förstå någon som gör såhär.