En ledig fredag

Idag är en sådan där dag då jag bara har varit hemma, och sådana dagar uppskattar jag verkligen. Jag tycker det är såå skönt att inte behöva åka hemifrån. 
Jag har tvättat och städat lite i köket annars har jag bara tagit det lugnt. Kollat på tv, ritat, lyssnat på ljudbok och poddar. Jag sminkade till och med en halloweensminkning i brist på annat att göra haha
 
Älskar ju att rita och måla clowner, vet inte riktigt varför men det är en av mina favoritobjekt att rita. Gillar nog tanken på att de kan ha flera ansiktsuttryck samtidigt. De är sminkade som om de ler men kan se så arga eller ledsna ut i resten av ansiktet. Tänker att det är så många människor gör, sätter på sig en mask och försöker visa sig positiv och glad utåt.
Men mina de flesta av mina favoritpennor är slut och jag har ej köpt nya än så då tänkte jag att jag målar en läskig clown i mitt ansikte istället haha. Det är ju ändå halloween-tider snart, inte för att jag direkt firar halloween eller har klätt ut mig de senaste åren men tänkte det kunde vara kul ändå. Jag såg ju visserligen helt galen ut efteråt.
 
jaa ni kan ju se själva, hahah herregud så det kan gå när jag har lediga dagar. Den här bjuder jag på och lovar att aldrig göra om det igen för det ser ju inte klok ut och det var skitjobbigt att behöva tvätta bort allt efteråt 
Jag håller mig nog hellre till att måla clowner på papper. 
Minns ni de tre längst ner till höger? De gjorde jag när jag fortfarande bloggade 2015!  Tycker att min stil och teknik har utvecklats en hel del sedan dess. De andra bilderna är alla från i år. Clownen med rött hår i mitten är den senaste jag gjorde. Kanske kan göra ett inlägg och visa vad jag har ritat det senaste, för min stil och teknik ändras hela tiden så kanske kan vara kul att se skillnad och jämföra med typ 2015-2016 och nu? 
 
Pontus jobbade på förmiddagen idag och när han kom hem hade han köpt med sig saker till tacos och fredagsmys. Så nu har vi precis ätit och sen tänkte jag bara sätta mig i fåtöljen igen, kolla på någon serie, dricka varm choklad och äta chips och choklad. 
Det låter kanske som en konstig kombo med varm choklad och chips, men har varit så sugen på varm choklad det senaste och idag hittade Pontus att vi hade chokladkapslar hemma till vår kapselmaskin. Så jag blev jätteglad och varma drycker på hösten och vintern är såå härligt tycker jag. Annars älskar jag kalla drycker, helst iiiiskalla. Är inte så mycket för ljumna och varma drycker annars, endast på hösten och vinterhalvåret. Men bara te och varm choklad, för jag är verkligen ingen kaffemänniska. Tycker om doften av det men tycker att det smakar alldeles för beskt för min smak. 
Minns när jag började mitt jobb (demensboende) för lite mer än tre år sedan och jag berättade att jag inte drack kaffe. De flesta i personalen skrattade och sa att jag kommer lära mig nu när jag jobbar här. Men ack nej, inte ens efter tre år har jag lärt mig, det är nog inte riktigt min grej bara. Men det kanske bara är bra, tror inte kaffe är så bra för kroppen. 
Ha en trevlig kväll! 
 
Mamsen

Jisses så du har utvecklats!!! Måste ju superkul att se så tydligt😃

Jessica Högberg

Men wow så duktig du är!

Svar: tack! :)
Linnea Johnson