Ångest och adventskalender

Hallihallå!
Söndagmorgon, sista lediga dagen. Det känns som jag bara har varit ledig en dag även fast detta är min tredje. Pappa fyller år idag. Vi skulle ha köpt present till honom igår men tappade helt bort tiden när jag var hos min kusin och hennes sambo så när vi åkte däifrån var ju allt redan stängt.... Så vi får köpa det idag istället. Det svåra är ju att ens hitta något som är öppet på en söndag i den här lilla byn. Men vi ska nog hitta något!
 
Vi var ju som sagt hos min kusin igår. Hon fyllde år i fredags så innan vi kom hem till dem så skulle jag bara in på affären och köpa en blomma eller chokladask. Men herregud. HERRE. GUD. vad mycket folk. Mycket folk och i en affär där jag inte hittar, fyyyyy. Hittade tillslut en chokladask så det fick bli bra, jag ville bara ut ur affären men det tog mig 20 minuter att ta mig ut därifrån för det var så mycket folk. 
Tror det påverkade mig väldigt mycket för jag fick sån ångest på kvällen sen när jag var hemma. Kunde först inte riktigt sätta fingret på varför men jag tror det berodde på affären faktiskt. 
Vi åkte och åt lite sushi ihop med min kusin och hennes sambo i alla fall och sen åkte vi hem till dem en stund igen efteråt. 
 
Pontus headset gick sönder för ett tag sedan, men så sa jag att jag kan köpa nytt till honom som en tidig julklapp eftersom han ändå använder dem varje dag. Häromdagen kom vi överens om att eftersom jag köpte det så skulle Pontus köpa en adventskalender med smink i till mig. Jag har tittat på några men blivit för snål och tänkt att det är onödigt att köpa till mig själv. Pontus var och hämtade den igår och tanken är ju att man ska öppna en lucka och få en produkt varje dag.... Men jag kunde inte hålla mig så jag öppnade hela kalendern igår hahha 
Jag är i alla fall jättenöjd och nu när jag har öppnat den tidigare kan jag ju faktiskt använda produkterna! 
 
Nu ska jag äta upp min frukost sen ska jag nog gå in och se om Pontus är vaken.
hare gött hejhej