Hur hjälper man de som verkligen behöver? 4 enkla tips

Min skärm på mobilen har spruckit. Det känns verkligen så typiskt mig, eftersom jag är så klumpig, fast ändå inte eftersom jag alltid har lyckats hålla mina mobiler hela. 
Tänk att mitt största problem just nu är att skärmen på min mobil har spruckit. Tänk det en gång till. Att mitt största problem just nu är att halva min skärm på mobilen är täckt med sprickor. Tänk vilken sjuk värld vi lever i. Tänk att just nu i samma stund som du läser detta, på en annan plats på jorden så blir tusentals människor mördade, misshandlade eller torterade. Svälter eller flyr.
Och mitt största problem är att halva min skärm är sprucken?
 
MEN man kan faktiskt hjälpa till att fixa problem. (ni kan klicka på alla bilderna nedan för att komma till respektive hemsida och få mer information) 
 
♥ Något så enkelt som att använda swish. Har du swish kan man skänka valfri summa (vilket jag personligen tycker är jättebra, att man kan få välja själv och inte utgå ifrån ett redan satt belopp) till Röda Korset. 
 
Man kan bli månadsgivare! Det finns flera olika organisationer men om ni klickar på bilderna så kommer ni till varje sida som jag har valt att dela med mig av idag. Självklart finns det massa fler. 
 
På de flesta sidor kan man även köpa ett gåvobevis eller minnesgåva. Vad det exakt innebär kan man läsa på de olika hemsidorna som jag har länkat till tidigare i inlägget. Men om man vill så kan man bl.a. ge gåvobevis i present eller julklapp till någon man känner. Istället för att ge bort en pryl som man vet att personen i fråga aldrig kommer använda ändå så är det ju så mycket bättre att skänka pengar och hjälpa de som verkligen behöver.
 
Sen kan man ju även köpa hjälpkit. Det finns bl.a. på Unicefs sida. Där kan man välja bland flera olika saker, t.ex. vinterkläder, flyktingpaket, vätskeersättning etc.
 
Det finns så många olika sätt att hjälpa till, och jag ber er att i alla fall gå in och kika på hemsidorna om ni inte kan hjälpa till. Om ni har några andra tips på hur man kan hjälpa till får ni gärna kommentera eller maila mig ([email protected]), det är alltid kul att hitta nya sätt att hjälpa till.