Om att hitta sig själv

Aldrig trodde väl jag att jag skulle blogga om kläder eller outfits. Men den senaste tiden har jag börjat tycka det är ganska kul med kläder. Jag vet inte om det beror på att hösten börjar smyga sig på och det finns massa mysiga kläder eller om jag bara har insett  hur kul det kan vara med accessoarer. 
Tro inte nu att det här är något fashion-inlägg för jag kan tala om direkt att jag verkligen inte alls har något sinne för mode eller liknande. Jag tar bara på mig det jag trivs i och sen om det är mode eller ej det skiter jag i. Och det är något jag tror är viktigt. Det är ju inte för någon annan man klär sig egentligen. Inte jag i alla fall. Jag klär mig för mig själv och ingen annan. 
Jag har nog aldrig känt att jag inte vet riktigt vem jag är. Snarare tvärtom. Jag har nog alltid vetat vem jag är och har inte haft någon personlighetskris eller liknande som jag tror många andra har/ har haft, speciellt i tonåren. 
 
Jag tycker inte att man ska känna någon press över att man måste hitta sig själv. Jag tror inte heller att just EN speciell stil måste definiera en. Jag har inte samma favoritfärg eller är sugen på samma mat varje dag. Likaså med kläder. Det skiftar lite från dag till dag. Därför tror jag att det är fullt möjligt att man har hittat sig själv fast man har på sig goth-kläder en dag men kanske lite mer bohemian en annan. Men många glömmer nog det. 
Man kan ha hittat sig själv som person fast man har olika stilar varje dag. Bara man trivs i det man har på sig och vad man tycker och tänker. Förstår ni vad jag menar? 
 
Det låter kanske lättare sagt än gjort att hitta sig själv och veta precis vem man är. Jag är inte samma person som jag var för några år sedan, men det är liksom inte riktigt det som det handlar om. Man utvecklas. Alla gör det. Men det betyder inte att man inte är trygg i sig själv eller är osäker på sig själv. Det är naturligt att utvecklas.
 
Vad jag egentligen vill säga är: stressa inte med att försöka hitta dig själv och känna dig säker med dig själv. Det kommer så småningom och jag tror inte det är något man kan tvinga fram hos sig själv. 
Ha på dig det du trivs i och låt ingen annan trycka ner dig. 

 
När vi ändå talar om kläder så hade jag på mig det här häromdagen och trivdes skitbra i det. 
Hatt-H&M
Croptop-H&M (hittar den tyvärr inte på hemsidan, så vet inte om den finns kvar)
 Kjol-H&M
Strumpbyxor-vem vet ens? alla jag äger ser typ likadana ut.
Väska-Vet inte exakt, vet bara att jag köpte den innan jag åkte till Paris med farmor och Josefin och det skulle bli min paris-väska.
Skor-Zara (hittar inte dessa på hemsidan heller, men om ni har supersmåfötter, precis som mig så tipsar jag om att kolla skor på Zara för där finns det suupersöta skor.) 
Om ni förövrigt inte har listat ut det än så älskar jag H&M. 
Detta läppstiftet är förövrigt amazing. Max Factor Lipfinity Lip Colour So Irresistible heter just denna färgen. 
Det håller i flera timmar och är foodproof och kissproof. Lovar. Jag har testat äta, dricka och pussas med det. Det är liksom ingen slogan (vad jag vet iaf) men jag vill kalla det foodproof och kissproof och det BORDE vara deras slogan.
Det är inte sponsrat att säga så. I wish though. Ey Max Factor sponsra mig med era läppstift.  Hade jag varit rik hade jag köpt alla nyanser för jag älskar det verkligen. 
H&M - HM - Zara - kläder - lipfinity - max factor
Mamsen

Vacker som vanligt och med ett ❤️ av guld!!!