Lär känna mig

1. Hur gammal är du? 
 -Jag fyllde 19 i Augusti 
2. Hur gammal känner du dig? 
-Ibland känner jag mig 11 och ibland känner jag mig 40. Men ibland känner jag mig faktiskt som 19. Vilket är bra antar jag. 
 
3. Vart bor du? 
-I skogen i ett rött hus med vita knutar och en mysig altan. 
4. Vad har du gjort idag? 
-Idag har jag fotat lite bilder till några blogginlägg jag har planerat och lyssnat på skön musik. Annars har jag faktiskt inte gjort så mycket idag. Jag är ensam hemma och är ledig och det regnar så det finns inte så mycket att göra. 
 
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? 
-Det står mellan våren och hösten för mig. Våren är så fin när alla blommor börjar slå ut, och det är lagom varmt ute. Men hösten ger sådan galen myskänsla samtidigt som den är sådär dyster och mörk, vilket jag inte alltid gillar.
 
6. Är du beroende av någonting? 
-Jag skulle nog ändå säga att jag är lite beroende av juice (speciellt på morgonen) och doftljus. 
7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig. 
- Jag är livrädd för paddor och grodor (detta bör man veta om man känner mig väl dock)
- Jag har alldeles för många tvångsbeteenden. (bl.a. så räknar jag när jag gör saker. T.ex. när jag går så räknar jag mina steg.)
-Jag har funderat ganska länge på att kanske läsa till florist. 
 
8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
-Det är inte så himla pjåkigt att sitta här i fåtöljen hemma faktiskt. Men min kompis Linnea är i Nya Zeeland just nu och jag har sett bilder därifrån och lite avis måste jag ju ändå säga att jag är. 
 
9. Vad är du på för humör just nu? 
-Jag är på ett väldigt bra och kreativt humör faktiskt. Har både skrivit flera blogginlägg (tidsinställda så alla kommer inte idag), fotat till blogginlägg och planerat beställningar av bilder jag ska rita. Och dessutom är jag på ett väldigt myshumör idag. Men det är nog för att det är ganska trist väder och mörkt ute och då tycker jag det är ganska mysigt att bara sitta inne med ljus, filtar och te. 
10. Vilket är ditt favoritgodis? 
-Jag kan säga såhär: om jag vore en magnet så hade jag utan tvekan dragits till sura godisar. Det är det bästa jag vet i godisväg. 
 
11. Vilken är din favoritaffär? 
-H&M absolut om det gäller kläder! 
 
12. Är du morgon- eller kvällsmänniska? 
-Har alltid varit en kvällsmänniska och sovit länge på morgonen, men det senaste har jag försökt att gå upp tidigare på morgonen och det har funkat ganska bra. Dock kan jag ju inte påstå att jag har gått och lagt mig tidigare.
 
13. Har du blivit sydd någon gång? 
-Nej, jag har nog aldrig skadat mig så allvarligt faktiskt.
 
14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? 
-För mig är det de där småsakerna som betyder, så det måste väl vara Pontus som gjorde något extra speciellt för mig senast. Bara att duka lite extra fint när jag kommer hem till honom och vi ska äta tycker jag är fint. Det behöver inte vara stora saker liksom. Egentligen känns det extra speciellt av att bara vara nära honom.
15. Är du blyg? 
-Det beror nog väldigt på tror jag. Lite från dag till dag och vart det är och så. Men jag var betydligt mycket mer blyg när jag var yngre i alla fall. 
 
16. Vad heter du i andranamn? 
-Petra. Efter min mamma. 
 
17. Vill du gifta dig? 
-Ja, absolut. Tycker bröllop är sååå fina och vill definitvt någon gång i mitt liv bära en bröllopsklänning. 
 
18. Har du något smeknamn? 
-De flesta kallar mig Linny, men när jag var yngre kallades jag alltid Nea eller Lelle. Men det har växt ifrån lite och nu är det bara några få som säger Nea. 
Nu blir jag nästan kallad Linny oftare än Linnea. 
 
 
Frågor från elsa.elle.se