Headed Somewhere

Har inte bloggat på över en månad. Har varken orkat, velat eller haft internet. 
Firade ju in sportlovet med glittereyliner. Det var inte direkt någon idé att fira dock eftersom jag låg i influensa under hela lovet och även en vecka efter det. Hade varken ork eller internet att blogga då. Efter att jag hade missat en vecka i skolan hade jag lite att ta igen, och det var både plugg och uf-arbete att göra, så har inte haft någon tid att blogga. Och tiden jag har haft till att blogga, har jag inte haft någon ork till det. 
 
Förra veckan var det uf-mässa och vi stod och sålde vårt album! Yes, det är äntligen färdigt!! Om ni är intresserade av att köpa det så kostar det 100:- och det är bara att kontakta mig eller skriva till oss på vår facebooksida
Så här pigg och glad var jag i alla fall andra dagen på morgonen när de dunkade musik alldeles för högt och jag stod hela dagen och fejklog i hopp om att det snart var över så jag kunde åka hem, för mina fötter och knän var inte nådiga efter dessa dagar. 
 
Här är en liten sneakpeak på albumet iaf. 
 
Pontus sov hos mig hela helgen och det var übermys. Tycker om honom mucho. Vill spendera all tid som finns med honom.
 
Idag var dessutom en skitbra dag! 
Baslektionen gick helt okej, kunde ha gått betydligt mycket bättre, men det var verkligen kul. Tyckte verkligen om att spela idag. Tycker om att spela annars också, men hade liksom kul på baslektionen, skrattade t.om för att jag tyckte det var nice.
Sedan startade jag ett instagramkonto till alla mina teckningar och sådant. Har tänkt göra det länge, men när Hanna nämnde det idag så tog jag tag i det och startade faktiskt en. Så om ni är nyfikna på vad jag ritar så är det bara att kika in på ArtByLinny. Efter det hände det galnaste. Fick två förfrågningar om jag kunde göra design till tatueringar. Det var både skitläskigt (liksom det ska sitta på någons kropp resten av livet!!!) och skitkul! (liksom någon tycker om det jag gör!!)
Och det gjorde mig glad. De kanske inte vill ha motivet på sin kropp i slutändan ändå (vem vet, jag har ju faktiskt inte målat något av motiven än), men att de funderade på mig och gav mig chansen till att göra någonting jag tycker är otroligt kul och sätta det på någon annans kropp är för mig väldigt hedrande. 
 
Efter skolan var jag ensam hemma tills pappa kom hem med burgare (!!) och jag satte direkt igång att steka det för jag var så galet hungrig. Sedan satt vi i vardagsrummet helt tysta med tända ljus och åt. Det är det som är så bra med pappa, man kan sitta tyst i samma rum i flera timmar och livet är perfa. Det är inte pinsam tystnad liksom, det är skön tystnad. Man känner bara den där tryggheten man har hos sin egen far, men ingen behöver säga något, man bara är glad att den andre är där. Så känner jag i alla fall, jag kan ju inte tala för honom. Jag vet ju inte vad han känner, vi sitter ju bara helt tysta haha 
 
Nu ska jag sova i alla fall. 
Ska försöka att blogga lite oftare, men vi får se! 
Pusshej 
 
Mamsen

Ååh vad du är bra!!! Klart du ska känna dig hedrad, och glad för din skull, så roligt att du får cred för din estetiska ådra. Är övertygad om att pappa tycker som du förresten😂

Lollo

Klart att du ska få skissa en tatuering till mig, du är den duktigaste jag känner! :D Kommer säkert bli superbra!

Svar: Åh men tack! vad glad jag blir! :D
Linnea Johnson