Wannabe-Pontus-nudlar

SUP 
 äter wannabepontusnudlar, vilket innebär extremt goda nudlar med majs och kidneybönor. Aa fast såklart klarade jag inte av att göra det hehe det kokade över och det var vatten över hela spisen och det smakar ingenting. yaaay och brände mig såklart på tungan.... 
tappade även mina hörlurar i min juice.... GREAT
 
men jag försökte ju i alla fall.... det är ju något :) 
Och cyklade för övrigt hela vägen till skolan idag utan att stanna i uppförsbackar en enda gång! OCH CYKLADE FÖRBI PONTUS I SISTA UPPFÖRSBACKEN HAHA DÄR FICK HAN DEN GETEN! 
okej han är ingen get, tycker om honom. 
 
Nu är påsklovet slut i alla fall, spenderade påskhelgen i Jennys och Johans lägenhet med Pontus. Vi passade Lola (alltså deras katt yo) Fast på lördageftermiddagen så åkte vi hem och käkade lammgryta, det vart nice. 
Så vad gjorde vi under denna helgen då? SPELADE COD! jag cuttade järner. okej you got me, jag dog hela tiden, men man kan ju alltid drömma :D
PAPPA KOM PRECIS MED LAMMBURGARE TILL MIG! ÅÅHÅ SÅÅÅ GÖÖÖTT!
 
Mötte förövrigt kiddot till mannen som Pontus köpte sin cykel av idag. Han sprang fram till vägen och sa:
"hej, jag har träffat er en gång. Du köpte pappas cykel. Han har en röd cykel nu! :D"
så fruktansvärt söt är vad den ungen är!! 
 
Så vad har egentligen hänt det senaste då? vi köttar bilder yao 
Vi passade Lola! 
Jag och Pontus delade på en SKITGOOOD baguette! 
Vi satt i trädgården och spelade gitarr! (eller jaa, han spelade men jaa...) 
Och jag har tagit helt orelaterade egobilder! 
 
nu ska jag plugga lite hade jag tänkt :/ 
pusshaj <3 
 
 
 
Mamsen

Äääntligen ett inlägg!!! Tack😊❤️ Bra cyklat där, fortsätt så👍💪😄

Chejken

Du får väl försöka igen UTAN att koka över då! ;)

Pontus Lindberg

Wannabe Pontus-Nudlar:
Ett delikat veganmål när man vill få i sig en stor del av de ämnen vi behöver utan att äta kött/mjölk/ägg eller annat animaliskt. Det här är inte lika proteinrikt som Kung Pontus andra recept, men ändå mer än tillräckligt för vilken homo sapien som helst.
1 tsk rapsolja
4dl vatten
2 paket nudlar + krydda
2 msk vitlökspulver
3 msk salt
2 tsk svartpeppar
2 hackade piripirikorn
2 tsk soysauce (ej veganskt)
1,5 tsk thailändsk chilisås
50g majskorn
300g kidneybönor
0,5 småhackad gullök
this much love

1. Koka upp 4dl vatten och tillsätt oljan.
2. Sänk värmen och krossa nudlarna. Häll sedan i dem med nudelkryddorna.
3. Tillsätt majs, lök och bönor.
4. Tillsätt sedan de torra kryddorna.
5. Tillsätt sedan de flytande kryddorna (såser, t.ex).
6. Rör om järnet!
7. Häll av eller servera med spa.

Svar: Flummo but aj lajk jo ❤️
Linnea Johnson