Jimi Hendrix :D

hej på er! :D
har inte uppdaterat sen jag blev förbannad på Sverige :P

men nu tänkte jag göra det eftersom jag har ettt föredrag att hålla nästa vecka på tidag. och som ni troligtvis redan har sett på rubriken så ska föredraget handla om Jimi Hendrix. ni som inte vet riktigt vem han är ska jag nu berätta det för.

Jimi Hendrix var en amerikansk sångare, gitarrist och låtskrivaresom var aktiv 1966-70. han var en riktigt skicklig gitarrist och han var även vänsterhänt. han fick sin första gitarr när han var 16 år, det var en begagnad Supro Ozark. han stvå bröder adopterades bort och han hade inget bra liv. när han var runt 9år dog hans mamma :(
men jag kan ju inte sitta här och skriva det så att alla redan får reda på det innan jag har redovisat!! :O haha!

 här är en riktig höjdar bild på Jimi Hendrix som förresten är rätt så död nu!!




puss och hej :D <3